Vartannat år håller Liberalerna landsmöte, som är vårt högsta beslutande organ. Det består av 183 ombud från hela Sverige, som valts att representera sina län, samt ungdomsförbundet och kvinnoförbundet. Landsmötet beslutar om motioner som medlemmar har lämnat in i olika frågor, och tar ställning till andra politiska förslag.

Landsmötet 2017 äger rum på Aros Congress Center, Västerås, med start fredagen den 17 november klockan 11.00. Mötesbyrån öppnar klockan 09.00. Landsmötet avslutas söndagen den 19 november senast klockan 16.00.

Anmälan

Av säkerhetsskäl måste både ombud, åhörare och andra besökare anmäla sig i förväg.

Anmäl dig senast måndagen den 23 oktober via minsida.liberalerna.se

För att logga in, ange den e-postadress som du får mejl på från Liberalerna. Har du glömt ditt lösenord? klicka på länken “Glömt lösenord” så kommer det ett nytt till din mejl. När du loggat in, klicka på “Evenemang” så kommer du till anmälan.

Kostnad

• Ombud: 4 500 kr,  inklusive alla måltider (även landsmötesmiddag) samt resor i enlighet med Liberalernas reseregler
  • Åhörare och ombudsersättare: 2 700 kr inklusive alla måltider
  • Åhörare utan måltider och kaffe: gratis
  • Enbart landsmötesmiddagen (lördag): 800 kr

Landsmöteshandlingar

Landsmöteshandlingarna skickas ut digitalt samt finns tillgängliga på hemsidan senast den 13 oktober.
Tryckta landsmöteshandlingar går att beställa i anmälan.

Här finns Liberalernas partiprogram, förnyelsegruppernas rapporter och andra förslag och handlingar till landsmötet. Sidan uppdateras kontinuerligt med nytt material.

Handlingar från 2015 års landsmöte.
Protokoll från 2015 års landsmöte.

Utskott

Tjänstgörande ombud för länsförbund och samverkande organisationer deltar i utskottsarbetet. Har du önskemål om din utskottsplacering,  ange det vid din anmälan. Är du registrerat ombud kommer valmöjligheterna upp i anmälan.
Antalet platser per utskott är begränsat och viss justering av plats kan således bli nödvändig.

Landsmötesmiddag

Landsmötesmiddagen äger rum på lördagen den 18 november från klockan 20.00.

Logi

Ombud och besökare bokar boende på egen hand via http://www.trippus.net/landsmote2017nov

För frågor om gruppbokningar eller boende, kontakta vår kontaktperson på Travel Team Sara Östman:
sara@travelteam.se
www.travelteam.se

Partistyrelse, riksdagsledamöter, riksorganisationens personal, dechargeutskott, nationell valberedning och medverkande bokar boende i anmälan.

Träff för nya medlemmar

Nya medlemmar inbjuds till en träff inklusive lunch på lördagen den 18 november klockan 11.30-14.30. Träffen är gratis och riktar sig till dig som blivit medlem i Liberalerna under 2016 och/eller 2017. Anmälan görs på samma länk som anmälan till Landsmötet.

Frågor

Om du har frågor kring landsmötet, kontakta event@liberalerna.se

Välkommen till landsmötet!