Sara Svanström ny biträdande partisekreterare och organisationschef för Liberalerna

Fredag 28 oktober 2022

Liberalerna anställer Sara Svanström som ny biträdande partisekreterare och organisationschef. Hon kommer senast från uppdrag som högstadielärare och ordförande för Studieförbundet Vuxenskolan i Stockholm.

– Liberalerna har några tuffa år bakom sig. Nu gör vi en omstart för att stärka partiet i hela landet. För Liberalerna behövs. Vi gör skillnad kommunalt, regionalt och nationellt när vi är med och bestämmer. Under kommande fyra år har vi två viktiga val framför oss. Det är mitt uppdrag att skapa en organisation som tar tillvara på medlemmarnas engagemang och främjar Liberalernas idéutveckling, säger Sara Svanström om sitt nya uppdrag.

Liberalerna partisekreterare Gulan Avci är glad över rekryteringen.
– Jag är glad att Sara har tackat ja till att bli Liberalernas nya biträdande partisekreterare. Hon har en lång och gedigen bakgrund i Liberalerna. Med sina ledarerfarenheter kommer hon utveckla vår organisation och bidra till att stärka partiets arbete i hela landet, säger Gulan Avci.

Fakta om Sara Svanström
Sara Svanström är född i Stockholm, utbildad civilingenjör och gymnasielärare i matematik och kemi. Hon har en gedigen bakgrund i Folkpartiet och Liberalerna. Under föregående mandatperiod hade hon förtroendeuppdrag i Region Stockholm. Svanström tillträder tjänsten 28 oktober 2022.