Oscar Wåglund Söderström ny kanslichef och internationell chef för Liberalerna

Fredag 28 oktober 2022

Liberalerna anställer Oscar Wåglund Söderström som ny kanslichef och internationell chef för Liberalerna. Han kommer senast från tjänsten som internationell chef för TCO.

– Liberalerna har en oerhört viktig roll som mittenankare i regeringen. Jag ser verkligen fram emot att leda riksdagskansliet, som har en nyckelroll för att Liberalernas politik ska få så stort genomslag som möjligt. Dessutom hoppas jag kunna bidra till att Liberalerna bygger tätare relationer med partier och regeringsföreträdare runt om i Europa, för att på så sätt stärka både oss som parti och Liberalerna som politisk kraft internationellt, säger Oscar Wåglund Söderström om sitt nya uppdrag.

Liberalernas partisekreterare Gulan Avci är nöjd över rekryteringen.
– Med rekryteringen av Oscar Wåglund Söderström får Liberalerna en erfaren och kunnig kanslichef och internationell chef. Han kommer nu leda partiets reformarbete med sikte på Europaparlamentsvalet 2024, säger Gulan Avci.

Fakta om Oscar Wåglund Söderström
Oscar Wåglund Söderström är född i Uppsala och har en lång bakgrund i Liberalerna. Han har tidigare jobbat för partiet på riksdagskansliet,  i Europaparlamentet och som statssekreterare för EU-frågor i alliansregeringen. Idag är han ordförande i Liberalernas internationella utskott.