Nya riksdagsledamöter för Liberalerna

Måndag 31 oktober 2022

I den nya liberala borgerliga regeringen fick Liberalerna fem ministrar. Från partiets riksdagsgrupp blev Johan Pehrson, Mats Persson och Romina Pourmokhtari ministrar, vilket gör att de tillfälligt lämnar sina platser som riksdagsledamöter. Camilla Mårtensen, Elin Nilsson och Carl B Hamilton får uppdrag som statsrådsersättare för Liberalerna. Joar Forssell går på föräldraledighet och ersätts under denna period av Martin Melin.

– Vilken glädje att fem liberala ministrar nu ingår i regeringen! De här kloka, uthålliga personerna kommer att stärka friheten i hela samhället. Vår riksdagsgrupp är glada över att Camilla Mårtensen, Elin Nilsson och Carl B Hamilton därmed blir statsrådsersättare. Vi välkomnar också vår liberala kollega Martin Melin som är riksdagsledamot under Joar Forssells föräldraledighet. Tillsammans tänker vi undanröja glastak, riva hinder och stärka skyddsnät, säger Liberalernas gruppledare Lina Nordquist.

Läs mer om Liberalernas riksdagsledamöter här.