Liberalernas Europaparlamentariker Karin Karlsbro söker politiskt sakkunnig med fokus på handels- och miljöpolitik

Torsdag 3 oktober 2019

Liberalernas kansli i Bryssel söker just nu en politiskt sakkunnig med fokus på handels- och miljöpolitik till vår Europaparlamentariker Karin Karlsbro. Brinner du för liberal politik, har erfarenhet av arbete med handels- och miljöpolitik och vill vara med och fördjupa Europasamarbetet är du den vi söker.

Tjänsten kommer att vara inriktad på handels- och miljöpolitik: Huvuddelen av arbetet kommer att ske med fokus på internationella handelsutskottet där Karin Karlsbro är talesperson för Renew Europe. Till största delen kommer arbetsuppgifterna att fokusera på lagstiftningsarbetet och den politiska utvecklingen i utskotten men också beröra press- och kommunikation, omvärldsbevakning samt administration.

Du har en relevant akademisk examen, är väl insatt i internationell handelspolitik och klimatpolitik. Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av arbete på europeisk nivå med handels- och miljöfrågor. Du är en god strateg, noggrann och har lätt för att snabbt ta ställning i nya frågor. Du är självständig och har ett gott omdöme. Du tycker om att samarbeta och trivs att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö där förutsättningarna ändras. Du är en mycket van skribent. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska är ett absolut krav, men vi ser gärna att du även kan franska.

Du delar självklart Liberalernas värderingar. Brysselkansliets arbete sker i nära samverkan med Liberalerna. Tjänsten är placerad i Europaparlamentet i Bryssel och under vissa perioder arbetar kansliet i Strasbourg. Tillträde snarast.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 13 oktober 2019 till [email protected]