Volontär sökes till parti- och riksdagskansliet

Praktisk hjälp önskas vid seminarier och arrangemang

Onsdag 22 juni 2016

Liberalernas parti- och riksdagskansli söker volontärer för värd/värdinnefunktion på kansliet. Vi har många arrangemang, events och seminarier och behöver regelbundet frivilliginsatser för praktisk hjälp vid seminarier med iordningställande av lokaler, insläpp, servering, kaffekokning och enklare inköp.

Vi tror att du som vill hjälpa oss delar våra liberala värderingar och gärna önskar ett ideellt, frivilligt men ändå någorlunda regelbundet volontärsuppdrag där du får möjlighet att träffa intressanta människor och delta i Liberalernas verksamhet. Vi har Riksdagen som utgångspunkt för vår verksamhet vilket ställer krav på att du respekterar säkerhetsregler och våra etiska regler. Vi behöver dig som är ansvarskännande, praktiskt lagd och gärna ”problemlösare”. Du kommer få delta vid både högtider och vardag i Sveriges politiska hjärta och vi tror att för dig som är samhälls- och politiskt intresserad är detta ett drömuppdrag.

Det spelar ingen roll vilken ålder du har men vi är angelägna om att ditt frivilliguppdrag blir regelbundet återkommande och att vi vet att vi kan räkna med dig. Det är troligt att du kommer få hjälpa oss minst någon gång per vecka, och att det kan handla om hela dagar vid vissa tillfällen.

Är du intresserad: mejla till oss på adress [email protected], skicka med ett personligt brev. Vi vill gärna att du kan börja ditt frivilliguppdrag omgående.

Frågor kan ställas till Louise Bendz, HR, [email protected], telefon 0708-549005, samt Anders Yngman, organisationschef, [email protected].