Liberalernas Europaparlamentariker Karin Karlsbro söker en administratör och projektledare

Måndag 14 oktober 2019

Liberalernas kansli i Bryssel söker just nu en assistent till vår Europaparlamentariker Karin Karlsbro. Är du engagerad för liberal politik, tycker om att koordinera, planera och projektleda och vill vara med och utveckla vår verksamhet är du den vi söker.

Du är positiv och serviceinriktad. Du tycker om att ha ordning och reda, är självständig och har ett gott omdöme. Du tycker om att samarbeta och trivs att arbeta i ett mycket högt tempo i en internationell miljö där förutsättningarna snabbt ändras.

Tjänsten omfattar administrativt stöd till Europaparlamentariker Karin Karlsbro. I tjänsten ingår också att tillsammans med kansliet bevaka handelspolitiken och miljöpolitiken och den innefattar också att planera och leda projekt kring seminarier, utbildningar, besöksgrupper och andra utåtriktade aktiviteter.

Du behöver ha en mycket god förmåga att jobba proaktivt och ta egna initiativ och utveckla verksamheten inom ditt ansvarsområde. Du har relevant akademisk examen. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska är ett absolut krav. Vi ser gärna att du har kunskaper i ekonomisk redovisning och att du är van att arbeta i en helt digital miljö.

Du delar självklart Liberalernas värderingar och har gärna erfarenhet från en politiskt styrd miljö. Brysselkansliets arbete sker i nära samverkan med Liberalerna. Tjänsten är placerad i Europaparlamentet i Bryssel och under vissa perioder arbetar kansliet i Strasbourg. Tillträde i början av januari, eller efter överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan snarast men senast den 5 november 2019 till [email protected].