Bli utredare hos Liberalerna

Fredag 26 juli 2019

Liberalerna kommer under hösten att anställa några utredare med placering på riksdagen. Våra utredare har ansvar för ett eller flera politiska sakområden och ska inom dessa ge expertstöd och ta fram underlag till partiledning och riksdagsledamöter. Det kan också bli aktuellt med placering på Liberalernas samordningskansli i regeringskansliet.

Vi behöver sakkunniga inom framförallt miljö och klimat, transport och infrastruktur, ekonomi, rättsfrågor, skola/utbildning, integration samt hälso- och sjukvård. Känner du att du har kompetens inom något av dessa områden eller ännu hellre en kombination av flera, så skicka gärna in din CV, en kortare beskrivning av dig själv samt några rader om varför du tycker skulle vara en intressant att arbeta för Liberalerna.

Vi tittar på utbildning, arbetslivserfarenhet och andra meriter men gör också en bedömning av utredarkompetens och analytisk förmåga. Man behöver inte vara medlem i Liberalerna men det är viktigt att de vi anställer delar våra liberala grundvärderingar.

Vi kommer att anställa successivt under hösten och har inte nu något sista ansökningsdatum men vill du komma in i processen så är det bättre ju förr vi får din ansökan. Vi kan också komma att annonsera tjänsterna vid senare tidpunkt och i andra kanaler.

Ansökan skickas till [email protected]. Liberalernas gruppledare i riksdagen Johan Pehrson kan nås på 070-3439614 för eventuella frågor.