En hälsning från Nyamko Sabuni

Torsdag 24 juni 2021

Liberalerna har och kommer fortsätta anstränga sig i det längsta för att hitta en konstruktiv lösning. Det gjorde vi före riksdagen underkände Stefan Löfven och Januariavtalet och det gör vi också nu.
Sju av åtta partier har redan en inställning i regeringsfrågan som gör att vi bör kunna finna lösningar i kommande talmansrundor om Stefan Löfven inte i onödan utlyser ett extra val.
Vi är tydliga med vilken lösning som vi menar är bäst för Sverige. Det är att Sverige får en borgerlig regering som genomför liberala reformer. Liberalerna ska vara ett starkt liberalt mittenankare i en sådan regering, gärna tillsammans med Centerpartiet. Vi kommer självklart arbeta konstruktivt för att uppnå det och det finns förutsättningar för att finna en majoritet, bara viljan finns.
Nu diskuteras frågor som sänkta inkomstskatter för låg- och medelinkomsttagare och sänkt på ISK-konton som delar av ett framtida regeringsalternativ. För mig är det självklart att det är bättre och lättare att genomföra det i en borgerlig regering, än tillsammans med partier som hellre vill höja skatterna på jobb och sparande.
En röst på Liberalerna är en röst för att en borgerlig regering fokuserar på att skolan fungerar i hela landet, att varje elev får studiero och gå i en kunskapsskola. Vi är garanten för en politik som inriktar sig på att öka friheten för de som saknar den allra mest, inte minst alla de i utsatta områden där människor lever i utanförskap.
Sverige behöver ett nytt handlingskraftigt ledarskap. Vi behöver en ny statsminister som är beredd att möta båda samhällsproblemen och alla partier. Vi är redo att ta ansvar för Sverige genom att konstruktivt arbeta för en liberal och borgerlig regering.
Följ gärna https://www.facebook.com/nyamkosabuni