Landsmöte 2017

Fredag 17 november 2017 – söndag 19 november 2017

Aros Congress Center i Västerås

Vartannat år håller Liberalerna landsmöte, som är vårt högsta beslutande organ. Det består av 183 ombud från hela Sverige, som valts att representera sina län, samt ungdomsförbundet och kvinnoförbundet. Landsmötet beslutar om motioner som medlemmar har lämnat in i olika frågor, och tar ställning till andra politiska förslag.

Följ landsmötet här

Program

Landsmötet 2017 äger rum på Aros Congress Center, Västerås, med start fredagen den 17 november klockan 11.00. Mötesbyrån öppnar klockan 09.00.

Program för landsmötet

Liberala möten – vår nya mötesapp

Glöm inte ladda ner vår app Liberala möten, så att du får allt du behöver av praktisk information under helgen. Du hämtar den kostnadsfritt i App Store eller Google Play. Inget lösenord behövs. (Har du laddat ner appen sedan tidigare klickar du på pilarna i övre högra hörnet och markerar ”Landsmöte 2017”.)

Landsmöteshandlingar

Landsmöteshandlingar i digitalt format, samtliga i en fil (1 021 sidor)

Tryckta landsmöteshandlingar skickas till dem som beställ detta i sin anmälan. För den som vill skriva ut handlingarna själv, rekommenderas denna version som är mindre papperskrävande än den digitala:

Landsmöteshandlingar 1 för egen utskrift (508 sidor, A4).

Landsmöteshandlingar 2 för egen utskrift (64 sidor, A4).

Anmälan

Av säkerhetsskäl måste både ombud, åhörare och andra besökare anmäla sig i förväg. Då anmälan nu är stängd behöver du mejla [email protected] om du vill efteranmäla.

Pressackreditering

Om du är journalist och ska bevaka landsmötet anmäler du dig här

Kostnad för landsmöte

• Ombud: 4 500 kr,  inklusive alla måltider (även landsmötesmiddag) samt resor i enlighet med Liberalernas reseregler
  • Åhörare och ombudsersättare: 2 700 kr inklusive alla måltider
  • Åhörare utan måltider och kaffe: gratis
  • Enbart landsmötesmiddagen (lördag): 800 kr

Utskott

Tjänstgörande ombud för länsförbund och samverkande organisationer deltar i utskottsarbetet. Har du önskemål om din utskottsplacering,  ange det vid din anmälan. Är du registrerat ombud kommer valmöjligheterna upp i anmälan.
Antalet platser per utskott är begränsat och viss justering av plats kan således bli nödvändig.

Följ landsmötet hemifrån

Landsmötet kommer att sändas live på vår hemsida www.liberalerna.se samt på SVT Forum.

Landsmötesmiddag

Landsmötesmiddagen äger rum på lördagen den 18 november med mingel från klockan 19.30.

Logi

Från den 22 oktober bokar du som ombud och besökare logi direkt med respektive hotell i Västerås.

Partistyrelse, riksdagsledamöter, riksorganisationens personal, dechargeutskott, nationell valberedning och medverkande bokar boende i sin anmälan.

Träff för nya medlemmar

Nya medlemmar inbjuds till en träff inklusive lunch på lördagen den 18 november klockan 11.30-14.30. Träffen är gratis och riktar sig till dig som blivit medlem i Liberalerna under 2016 och/eller 2017. Anmälan görs på samma länk som anmälan till Landsmötet.

Frågor

Om du har frågor kring landsmötet, kontakta [email protected]

Välkommen till landsmötet!