Liberalerna är nyckeln till en ny borgerlig regering

Måndag 28 juni 2021

Idag meddelade Stefan Löfven sin avgång och nu följer talmansrundor för att hitta ett nytt regeringsunderlag. Liberalernas besked förblir oförändrat, vi står fast vid att konstruktivt arbeta för att Sverige ska få en liberal och borgerlig regering.

Jag är stolt över att vårt parti sedan en god tid gjort sin läxa, utvecklat nya liberala lösningar på samhällsproblemen och fattat viktiga beslut om hur en liberal reformagenda kan genomföras. Vi kommer inte backa från våra övertygelser, utan kommer fortsatt agera på det sätt som är bäst för Sverige och för att svensk politik får en mer liberal inriktning i framtiden.

Nu har talman Andreas Norlén ansvar för nästa steg. Inför kommande talmansrundor och sonderingsuppdrag är Liberalernas budskap tydligt. Sverige behöver ett nytt handlingskraftigt ledarskap som kan återupprätta kunskapsskolan och bryta utanförskapet genom att lösa integrationsproblemen.

Jag tror att det finns goda förutsättningar för att det här kommer lösa sig i kommande talmansrundor.

Liberalerna är nyckeln till en ny borgerlig regering.

Nyamko Sabuni 2021-06-28