För dig som siktar på större ansvar och tyngre uppdrag

Vill du satsa på liberalismen och på politiken? Vill du utveckla dig själv och lära dig mer om liberal politik, ledarskap och kommunikation? Vill du bygga relationer och nätverk? Då ska du anmäla dig till Liberalernas ledarprogram.

Liberalerna erbjuder tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan ett ledarprogram för 40  deltagare. Programmet riktar sig till personer med potential att komma högt upp på listan inför valet 2018 och som

• vill utveckla sitt ledarskap
  • har minst ett par års erfarenhet av politiskt arbete i Liberalerna
  • har ett politiskt eller organisatoriskt uppdrag
  • vill ta ansvar för Liberalerna genom att engagera dig lokalt och hjälpa andra att utvecklas

Mellan träffarna ska deltagarna arbeta med självstudier och hemuppgifter. Deltagarna ska ha förutsättningar att fullfölja och tillgodogöra sig innehållet i utbildningen. Det innebär att deltagarna ska avsätta tid för de tre utbildningshelgerna och eget arbete mellan träffarna. Ansökan sker genom att skicka ett personligt brev, CV med uppgifter om utbildning, arbetslivserfarenheter, två referenser på länsförbundsnivå och en beskrivning av framtida mål inom Liberalerna.

Ansökan skickas till anna.lundberg@liberalerna.se senast den 1 december 2016.

Kursavgift är 5 000 kronor. Resor och övernattning bekostas av deltagaren.
Avgiften och andra kostnader finansieras av länsförbund, kommunförening och/eller deltagare enligt egen överenskommelse.

Träff 1         21-22 januari
Träff 2        13-14 maj