Allt börjar i skolan: fyra enkla ord som sammanfattar varför Liberalerna så envist kämpar för en riktigt bra skola. Det är i skolan som varje barn ska få utveckla sina förmågor och ta ut sitt eget spår i tillvaron. Och det är i skolan som nya chanser ska ges till det barn som inte har fått stöd och förväntningar med sig hemifrån.

Det är därför som tydliga kunskapsmål, fler lektionstimmar och bättre villkor för lärare är så viktiga frågor. Sveriges skolor ska upp i topp igen – det är det enskilt viktigaste för att minska klyftorna mellan människors frihet och möjligheter i livet.

Nu har du chansen att träffa andra liberala skolpolitiker, diskutera skolutveckling, inspireras och få ny kraft att driva på skolfrågorna lokalt.

Medverkande på konferensen är bl.a:

• Jan Björklund, partiledare
  • Christer Nylander, skolpolitisk talesperson
  • Lotta Edholm, oppositionsborgarråd i Stockholm
  • Anna Svalander, SKL:s utbildningsberedning

Vi utlovar ett fullspäckat program och mycket inspiration till ditt politiska arbete kring skolfrågor.

Konferensen arrangeras i Stockholm och startar klockan 10.00 samt avslutas med mingel kl 15.30.

Anmälan till konferensen görs via följande länk: https://app.eventlogic.se/eventsite/liberal+skolkonferens+presentation Senast den 24 september.Observera att antalet platser är begränsat.

Kostnad: 600 kr inklusive kaffe x 2 och lunch samt resa enligt Liberalernas reseregler (reseräkning hittar du på denna länk).

Detaljprogram skickas ut i bekräftelsen.

Maila event@liberalerna.se med ev frågor.