Är du framtidens ledare för Liberalerna? Är du kvinna? Vill du utveckla dig själv och lära dig mer om liberal politik, ledarskap och kommunikation?

Då ska du söka till Liberalernas Ledarskapsakademi för kvinnor.

Valet 2014 var ett nederlag för vår kvinnorepresentation. För ett parti som har ett feministiskt arv att vara stolta över och där den liberala feminismen är en självklar del av vår ideologi är det viktigt att både män och kvinnor ska finnas representerade på alla nivåer. Liberalerna ska ha fler kvinnor på ledande positioner. Förra året började den första årskursen/kullen av framtidens liberala ledare och nu är det dags att ge 18 nya kvinnor chansen!

VEM KAN SÖKA?

• Du ska ha minst ett par års erfarenhet av politiskt arbete i Liberalerna
  • • Du har eller vill ha ett politiskt uppdrag
  • • Du vill ta ansvar för Liberalerna genom att engagera dig lokalt och hjälpa andra att utvecklas.
  • • Ditt engagemang är viktigt och du ska ha hög motivation.
  • • Du ska ha förutsättningar att fullfölja och tillgodogöra dig innehållet i utbildningen. Det innebär att du kan avsätta tid både för att närvara på alla fyra utbildningshelgerna och eget arbete mellan träffarna.

Utbildningen kommer att ledas av:
Ann Malmsten, verksamhetsutvecklare och delägare av INDEA
Madeleine Sjöstedt, f d borgarråd i fullmäktige för Stockholm stad och seniorkonsult på Nordic Public Affairs.

DATUM
Under utbildningen kommer vi att träffas fyra helger i Stockholm. Det är mycket viktigt att du kan delta vid alla tillfällen som anges nedan och blir du antagen förbinder du dig att komma på alla fyra träffarna. Kursavgift är detta år 5 000 kronor tack vare ett generöst stöd från Karl Staaff fonden. Resor och övernattning bekostas av deltagaren. Deltagaren ansvarar själv för finansieringen av avgiften och andra kostnader. Finansiering kan ske av länsförbund, kommunförening och/eller deltagare enligt egen överenskommelse.

19–20 augusti 2017 · 11–12 november 2017 · 3–4 februari 2018 · 5–6 maj 2017

Alla helger börjar kl.9.30 på lördagen och slutar söndagen kl.15.00 för hemfärd. Boka även upp lördagskvällarna då vi äter middag men även följer upp dagens händelser.

ANSÖKAN
Sista anmälningsdag: 14 maj 2017
Skicka ansökan och eventuella frågor till erika.k.larsson@liberalerna.se

Läs mer här:1703-ledarskapsakademi