librixbild

Vartannat år håller Liberalerna landsmöte, som är vårt högsta beslutande organ. Det består av 183 ombud från hela Sverige, som valts att representera sina län, samt ungdomsförbundet och kvinnoförbundet. Landsmötet beslutar om motioner som medlemmar har lämnat in i olika frågor, och tar ställning till andra politiska förslag.

Nästa landsmöte hålls 17-19 november 2017, på Aros Congress Center i Västerås.

Nu kan du motionera till landsmötet 2017

Motionstiden till landsmötet pågår mellan 20 mars och 15 maj.

Vill du bidra till liberal valseger 2018 genom att påverka den liberala politiken? Vill du modernisera Liberalerna som parti genom att föreslå ändringar i vår organisation eller vårt arbetssätt? Då kan du lämna in dina förslag i form av motioner till Liberalernas landsmöte via denna länk.

Motioner kan lämnas in av länsförbund, lokala föreningar och enskilda medlemmar. Långt ifrån alla partier ger enskilda medlemmar rätten att skicka in motioner till det högsta beslutande organet, men Liberalerna är ett av dessa partier.

Tänk på att en motion måste innehålla ett (eller flera) konkreta förslag till beslut. Det är dessa som landsmötet röstar om. Det är skillnaden mellan en motion och t.ex. en debattartikel.

Vill du vara medundertecknare på en motion som någon annan lämnat in? Gå då till: http://enkat.liberalerna.se/feeaae6524a2b6

Det är viktigt att du anger rätt rubrik och författare till motionen så att vi kan koppla in din underskrift till rätt motion.

Vill du läsa och diskutera motioner som redan lämnats in? Gör då det här på Insidan genom att ansluta dig till gruppen Landsmötesmotioner 2017. Du gör det genom att logga in på insidan.liberalerna.se gå till grupper > öppna grupper och klicka på Landsmötesmotioner 2017. Du kan tyvärr inte gå med i gruppen via surfplatta eller mobil, men om du gått med i gruppen så kan du delta i den via surfplatta och mobil.

Vill du ha tips, trix och nätverka kring skrivandet av motioner? Då har Anne-Lie Elfvén och Ulf Larsson skapat en grupp på Facebook för just detta: https://www.facebook.com/groups/753963541384552/

Handlingar och underlag

Här finns Liberalernas partiprogram, förnyelsegruppernas rapporter och andra förslag och handlingar till landsmötet. Sidan uppdateras kontinuerligt med nytt material.

Handlingar från 2015 års landsmöte.
Protokoll från 2015 års landsmöte.

Hotell

Hotell går redan nu att boka genom resebolaget Travel Team på följande länkar:
http://www.trippus.net/riksmote2017mars                Riksmöte 17-19 mars 2017
http://www.trippus.net/riksmote2018april                 Riksmöte 20-22 april 2018
http://www.trippus.net/landsmote2017nov               Landsmöte 17-19 november 2017

Vår kontaktperson på Travel Team om det finns frågor kring gruppbokningar eller annat gällande hotellrummen är:
Sara Östman +46 21 41 00 25, +46 72 31 49 666, sara@travelteam.se
www.travelteam.se

Frågor kring evenemanget, mejla event@liberalerna.se