librixbild

Vartannat år håller Liberalerna landsmöte, som är vårt högsta beslutande organ. Det består av 183 ombud från hela Sverige, som valts att representera sina län, samt ungdomsförbundet och kvinnoförbundet. Landsmötet beslutar om motioner som medlemmar har lämnat in i olika frågor, och tar ställning till andra politiska förslag.

Nästa landsmöte hålls 17-19 november 2017, på Aros Congress Center i Västerås.

Motioner

Motionstiden är nu avslutad. Landsmöteshandlingarna med alla motioner och partistyrelsens svar kommer att vara klara senast 13 oktober.

Vill du läsa och diskutera motioner som redan lämnats in? Gör då det på Insidan genom att ansluta dig till gruppen Landsmötesmotioner 2017. Du gör det genom att logga in på insidan.liberalerna.se och gå till grupper > öppna grupper och klicka på Landsmötesmotioner 2017. Du kan tyvärr inte gå med i gruppen via surfplatta eller mobil, men om du gått med i gruppen så kan du delta i den via surfplatta och mobil.

Handlingar och underlag

Här finns Liberalernas partiprogram, förnyelsegruppernas rapporter och andra förslag och handlingar till landsmötet. Sidan uppdateras kontinuerligt med nytt material.

Handlingar från 2015 års landsmöte.
Protokoll från 2015 års landsmöte.

Hotell

Hotell går redan nu att boka genom resebolaget Travel Team på följande länkar:
http://www.trippus.net/riksmote2017mars                Riksmöte 17-19 mars 2017
http://www.trippus.net/riksmote2018april                 Riksmöte 20-22 april 2018
http://www.trippus.net/landsmote2017nov               Landsmöte 17-19 november 2017

Vår kontaktperson på Travel Team om det finns frågor kring gruppbokningar eller annat gällande hotellrummen är:
Sara Östman +46 21 41 00 25, +46 72 31 49 666, sara@travelteam.se
www.travelteam.se

Frågor kring evenemanget, mejla event@liberalerna.se