Praktik på Liberalernas riksdagskansli våren 2019

Onsdag 24 oktober 2018

Är du en samhällsintresserad liberal? Vill du veta mer om hur det politiska arbetet i riksdagen går till? Vill du vara med och vinna Europaparlamentsvalet i vår? Då är du välkommen att söka praktikplats på Liberalernas parti- och riksdagskansli.

Vi erbjuder terminspraktik för dig som studerar på en samhällsvetenskaplig, eller annan lämplig, högskoleutbildning, gärna på masternivå. Det är viktigt att du har god analytisk förmåga och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som praktikant hos oss – vi tar emot två praktikanter per termin – får du prova på arbetsuppgifter av kvalificerad utredningskaraktär i vår utredarstab, eller mediehantering och planering av medieinsatser i vår presstab. I arbetsuppgifterna kan ingå att analysera och rapportera om en statlig utredning eller att ta fram underlag för en debattartikel eller pressmeddelande. Omvärldsbevakning och omvärldsanalys ingår också i arbetsuppgifterna du får prova på.

Vi vill ha din ansökan senast den 30 november men kallar löpande till intervjuer och kan komma att fylla platserna tidigare. Ideellt engagemang är meriterande i urvalsprocessen. Skicka din ansökan (max en A4), kontaktuppgifter till din praktiksamordnare på din institution, samt ditt CV till: [email protected].

För mer information kontakta Johanna Elgenius, biträdande partisekreterare, telefon 073-367 66 51, e-post [email protected] eller Malin Källén, utredare och ansvarig i processen, telefon 072-454 55 45, e-post [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan, och tipsa gärna andra om att söka!