Liberalernas utredargrupp på parti- och riksdagskansliet har en central roll i Liberalernas politikutveckling och förnyelsearbete. Vi söker nu en utredare med inriktning på sjukvårdspolitik.

Som utredare kommer du att ha huvudansvaret för att biträda Liberalernas politiska ledning i arbetet med att utveckla den svenska sjukvården. Även socialpolitik, social omsorg eller socialförsäkringar, men också andra ämnen, kan falla på ditt bord beroende på din kompetensprofil. Du är välmeriterad inom området sjukvårdspolitik och har dokumenterat goda kunskaper om politiska beslutsprocesser på riks- och regionnivå. Du har relevant akademisk examen och tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du är en god skribent, självständig, idérik och delar givetvis de liberala värderingarna. Tillträde sker så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Välkommen in med din ansökan senast den 25 maj inklusive CV och personligt brev till [email protected] Vi kommer att behandla din ansökan strikt konfidentiellt.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Martin Andreasson, kanslichef för Liberalernas riksdagskansli, på 072-540 35 24.