Brinner du för politik, samhällsfrågor och kommunikation? Gillar du högt tempo och att arbeta i en ständigt föränderlig verklighet? Vi söker nya kollegor till vår kommunikationsavdelning.

Vi söker flera kommunikatörer som kommer ha lite olika inriktningar på sina tjänster men alla tjänster innebär dagligt arbete med pressfrågor samt sociala och digitala medier. Villkoren för politisk kommunikation förändras hela tiden och därför arbetar vi flexibelt och är hela tiden i rörelse. För att du ska trivas i rollen krävs det att du tycker det är kul att ta egna initiativ och gillar att testa nya saker. För att passa in i gruppen behöver du vara en prestigelös lagspelare samtidigt som du tycker om att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har

• Ett stort intresse för politik och samhällsfrågor
  • En relevant utbildning
  • Erfarenhet av att arbeta med digitala och sociala medier
  • God social förmåga
  • God förmåga att ha många bollar i luften samtidigt i ett högt tempo
  • Lätt för att lära dig nya saker
  • Goda kunskaper i svenska – muntligt och skriftligt
  • Vana vid att arbeta med dator, mobiltelefon och andra tekniska kommunikationsverktyg.

Det är meriterande om du

• Tidigare har arbetat med presshantering
  • Har kunskaper om redigeringsprogram för bild, film, animering och grafisk layout, gärna Adobepaketet.
  • Har erfarenhet av att arbeta med skapandet av filmklipp.
  • Har erfarenhet av att arbeta med opinionsundersökningar, dataanalys eller statistik.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast och tjänsterna avser heltid med placering på vår kontor på Riksdagen i Stockholm.

Vi kommer intervjua personer löpande och har inget sista datum så skicka din ansökan till [email protected] redan idag. Har du frågor kring tjänsterna är du välkommen att kontakta kommunikationschef Gustav Georgson på 0720-791171.